wtorek, 20 listopada 2012

Wtorkowa kultura

Wieczór z kulturą, vol. 2



Kocham, ubóstwiam wręcz rosyjską literaturę. Cała moja przygoda z poznaniem tej specyficznej formy twórczej rozpoczęła się od dostojewskiej "Zbrodni i kary". Zafascynowana jego twórczością sięgnęłam po inne jego książki. W tak zwanym międzyczasie w ręce wpadały mi inne tytuły. Szczególnie miło wspominam krótką powieść "Sonieczka" Ludmiły Ulickiej. Przyszedł także okres miłości do Czechowa.
Ale Dostojewski zawsze będzie miał u mnie pierwsze miejsce. Tym bardziej ucieszyła mnie wiadomość o listopadowych wtorkowych wieczorach z TVP Kultura, kiedy emitowane są ekranizacje wielkich dzieł tego rosyjskiego pisarza. Dziś, tj 20.11, o 20:20 na antenie Kultury można będzie zobaczyć "Biesy" w reżyserii Wajdy. Niezmiennie polecam. Miłego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz